Van 400 naar 4000 bezoekers per maand
Zicht op Geld geeft financieel advies aan mensen wiens partner of ouder naar het verpleeghuis gaat. Een lastige seo vraag, want bij de doelgroep is helemaal niet bekend dat deze dienstverlening bestaat. En toch is het gelukt om in een half jaar tijd 10x meer bezoekers naar de website te krijgen. Met als resultaat dat Zicht op Geld zo is gegroeid dat ze zijn verhuisd naar een groter pand en nieuwe collega’s zoeken om de aanvragen aan te kunnen.

10x zoveel seo clicks
vanuit de doelgroep
met 10 blogs
met kwalitatieve content
500 top 5 posities
in Google
De vraag: meer online afspraken via de website
Zicht op Geld heeft een unieke propositie, namelijk persoonlijk financieel advies, wanneer één van de partners naar een verzorgingshuis gaat. Het lastige aan deze case was, dat de doelgroep niet weet dat deze dienst bestaat en behoorlijk overbelast is. Vaak is het de partner of de kinderen die van alles moet regelen rondom de aanstaande verhuizing. Tijdens deze stressvolle, emotionele periode waarin veel georganiseerd moet worden staat het hoofd niet altijd naar financiën.
Maar de juiste keuze maken kan een groot verschil maken, tot duizenden euro’s per jaar. De kracht van Zicht op Geld is dat zij persoonlijk bij je langskomen voor een intake en ook voor het advies persoonlijk langskomen (kan ook online). Zij nemen het financiële gedeelte uit handen, regelen het voor je met gemiddeld €7000 besparing voor jou. En het mooie is, dit doen ze op no cure no pay basis. Aan Online Tigers de vraag “Wat moeten we doen om meer online afspraken via de website binnen te krijgen”?
Aanpak
Doelgroep & journey in kaart
We zijn begonnen met een uitgebreide intake. Wie is de klant, is dat ‘de partner van’ of zijn dat ‘de kinderen van’? Wat zijn hun zorgen, problemen, uitdagingen, angsten, vragen?
Omdat we te maken hebben met een dienst waar niet op gezocht wordt, is het superbelangrijk te herkennen wat de journey van de klant is. In welke fase spelen welke onderwerpen? Waar kunnen ze nu terecht en waar ligt het gat dat wij kunnen opvullen?
Organic marketing strategie
Op basis van deze informatie zijn we een contentplan gaan maken. We hebben gekozen voor een ‘mega artikel’ op de website, ook wel cornerstone content genoemd. Dat is een overkoepelend artikel waarin alles samengevat te vinden is over de financiële gevolgen van opname in een verpleeghuis. Vanuit dit artikel zijn we diepgaande kennisartikelen gaan maken, die ieder dieper ingaan op een onderwerp uit dit mega artikel. Zo heb je op een overzichtelijke manier de content gestructureerd, zowel voor Google als voor de lezer.
Vanuit deze content zijn ook social media berichten gemaakt en is Zicht op Geld op zoek gegaan naar waardevolle samenwerkingen met externe partijen. Zodat ze spot on met de juiste boodschap in beeld komen bij de doelgroep. Geen advertenties, gewoon met steengoede content waar de doelgroep op zit te wachten.
Conversie door vertrouwen
Vertrouwen is de sleutel tot conversie. Dat geldt voor iedere website, maar bij financieel advies wanneer je in een kwetsbare situatie zit, is dat nóg belangrijker. Je geeft immers inzicht in jouw persoonlijke financiën en er komt iemand bij je thuis over de vloer, dat vergt een hoop vertrouwen. Gina heeft een heel mooi team van financieel adviseurs door het hele land. Zij hebben allemaal een mooie plek gekregen op de website zodat je alvast weet wie er bij je thuis op bezoek komt.
Ook Gina haar motivatie om dit bedrijf te starten kun je nu lezen op de site. Het delen van een pagina is heel eenvoudig gemaakt en wordt ook regelmatig gebruik van gemaakt. Keurmerken, heldere uitleg over de te volgen stappen en een contactpagina met teamfoto, er is van alles aan gedaan om de website vertrouwen te laten uitstralen.
Tot slot zijn er inmiddels 67 reviews te vinden op het Google Businessprofiel, allemaal met 5 sterren als score. Super relevant voor je autoriteit, zowel naar Google toe als naar de potentiële klant.
Het resultaat
Zicht op Geld heeft 10x meer seo klikken naar de website dan vorig jaar. Kreeg de site vorig jaar nog 400 klikken per maand uit Google, en voornamelijk op basis van merknaam (branded traffic). De afgelopen 3 maanden waren dat er 4.000 per maand (!!) en veelal op specifieke zoekvragen over de financiële gevolgen van opname in een verpleeghuis. Spot on de doelgroep dus, en mensen die Zicht op Geld nog niet kenden!
Eigenaresse Gina Kingma heeft me laten weten dat ze zijn verhuisd naar een nieuw pand. De business groeit, het team in Leeuwarden daarmee ook dus tijd voor een groter kantoor. En dat is grotendeels te danken aan de groei in organic traffic, seo dus! Ruim 70% van de bezoekers komt via Google op de site en zij blijven met ruim anderhalve minuut het langst op de website van alle websitebezoekers.
We zijn nog lang niet klaar met samenwerking, maar dit resultaat is al mooi genoeg om te delen in deze case. Iedere maand zien we elkaar nog één uurtje in de maand en daarnaast heb ik twee uur tijd per maand om zaken uit te zoeken. Drie uur per maand seo coaching dus; geen schokkende investering dus voor Zicht op Geld, wel uitstekend resultaat!
Ken je iemand in je omgeving van wie één van beide partners/ouders wellicht binnenkort naar een verzorgingshuis moet? Stuur ze even het linkje van Zicht op Geld. De louter 5 sterren reviews spreken voor zich, en het is no cure no pay dus gewoon even doen!
Klant aan het woord
"Ik ben superblij met de samenwerking met Rianne voor mijn website voor Zicht op Geld. Het aantal bezoekers stijgt maar wat nog veel belangrijker is: de conversies stijgen. We krijgen meer nieuwe klanten via de website. Rianne is lekker direct in haar feedback en komt met praktische oplossingen. Oplossingen die dus echt werken!"